۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳

کتاب «آموزش تاریخ در دانشگاه» در سمت بازخوانی می‌شود

کتاب «آموزش تاریخ در دانشگاه» در سمت بازخوانی می‌شود

نشست «بررسی و بازخوانی کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه: ارتقای سطح یادگیری و فهم» دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور شماری از اساتید تاریخ دانشگاهها، در سازمان «سمت» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی «سمت» با هدف معرفی و نقد کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه (نوشته آلن بوث) نشست علمی را با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته رشته تاریخ، درباره محتوای کتاب و نیز نسبت آن با مسائل آموزش تاریخ در نظام دانشگاهی ایران برگزار می کند.

این نشست با سخنرانی دکتر عبدالرسول خیراندیش، دانشیار دانشگاه شیراز و همچنین میزگرد تخصصی با حضور دکتر شهرام یوسفی‌فر، دکتر علیرضا ملائی توانایی و دکتر ابوالحسن فیاض انوش برگزار می‌شود.

کتاب آموزش تاریخ در دانشگاه از آثار مهم و جامعی است که محتوای آن نشان‌دهنده چگونگی مواجهه علمی و دانشگاهی با موضوع آموزش رشته‌های علوم انسانی و به طور خاص رشته تاریخ است.

این کتاب در فرایند ارزیابی، از میان چندین کتاب مشابه پیشنهادی مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی «سمت»، نهایتاً از سوی شماری از استادان تاریخ دانشگاههای معتبر کشور برای ترجمه انتخاب شد و در مجموعه‌ای هدفمند از کتابهای «سمت»، که با عنوان «نظریه و روش در مطالعات تاریخی» منتشر می‌شود، به چاپ رسیده است.

کد خبر 3712571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha